My Easyfairs
I vår utställarportal MyEasyfairs lägger ni upp information om företaget, er logga, kontaktuppgifter, registrerar monterpersonal, hämtar banners samt er digitala biljett. My Easyfairs är ansluten till hemsidans utställarlista, så se till att maximera din synlighet genom att fylla i och hålla din profil uppdaterad!
Vanliga utställarfrågor
Kul att du är intresserad av att tala på Elektronikmässan Stockholm. Vänligen kontakta Vincent Lind, projektledare för att diskutera närmare kring vilket ämne och upplägg ni är intresserade av.
Vincent Lind
Inflytt; Tisdag 1/4
Utflytt; Torsdag 4/4 kl. 16.30 – 22.00
Elektronikmässan Stockholm har ett samarbete med
Voco Stockholm – Kista
Länk till bokning av hotellrum till rabatterat pris
(till utställande företag): https://www.vocohotels.com/redirect?path=hd&brandCode=vx&localeCode=en&hotelCode=STOKT&rateCode=IPMDT&_PMID=99502056&corporateNumber=786803475&cn=no&viewfullsite=true
För beställning av montercatering och dryck vänligen kontakta:
KM Restauranger
08 410 608 20
Konferens@kmgroup.se
Många av era monterbeställningar sköter ni enklast i Kista Mäss-Service shop här!
Vid vidare frågor/beställningar, vänligen kontakta Workman via: kistamasservice@easyfairs.com
Avgift alla dagar 00-24.
Period 1 – 4 tim 35 kr/tim, Period 4 – 6 tim 125 kr
Ett dygn 150 kr. Inga kontanter.
Mer information om höjdbyggnation, marknadsföringsmaterial och mycket mer hittar du i webbportalen MyEasyfairs
Du registrerar din monterpersonal själv via My Easyfairs. All monterpersonal måste vara registrerad, så här går du till väga:
- Logga in på My Easyfairs med det login som du fick när du bokade en monter på mässan.
- Tryck på ”glömt lösenord” om du behöver ett nytt login.
- Klicka på den mässa du ställer ut på
- Välj ”Förbered din monter”, nr 2 på tidslinjen i ert My Easyfairs, och sedan ”Registrera min monterpersonal”.
- Ni länkas nu till en ny portal. Välj ”Personnel” i menyfältet till vänster.
- Klicka på ”add new” och lägg till monterpersonalens uppgifter.
- Slutligen kan du välja att spara ner registreringarna eller att skicka dem direkt till din personal genom knapparna längst i vänster hörn.
Ni har väl inte missat Elektronikmässans utställarmiddag? Inbjudan till middagen hittar ni i bekräftelsemailet när ni registrerat er som monterpersonal!
Begränsat antal platser på middagen
Marknadsföring
Vårt mål är att lyfta fram er medverkan, stärka ert varumärke och skapa maximal synlighet genom våra kanaler. Vill ni synas i våra kanaler eller behöver ni hjälp med marknadsföringsmaterial? Kontakta oss gärna på emelie.wiberg@easyfairs.com, så ser vi till att ni får den uppmärksamhet ni förtjänar.
Här är några av de aktiviteter vi gör för att ge mässan bästa möjliga exponering innan mässan:
- Samarbeten med branschföreningar och magasin
- Digital annonsering och kampanjer
- Sociala medier för ökad räckvidd organiskt
- Nyhetsbrev till relevanta målgrupper med en byggd databas efter vad utställarna eftersöker och mycket mer.
- Fysiska utskick av inbjudningar
- Digitala inbjudningar till er målgrupp
- Telemarketing för personlig kontakt
- Inbjudningar och information via partners, sponsorer och utställare
Syns man inte, finns man inte!
Vi finns här för att stötta er med allt ni behöver – från marknadsföringsmaterial och digitala utskick till skräddarsydda inbjudningar för era kunder och nätverk.
Som utställare och partner har ni en fantastisk möjlighet att maximera värdet av ert deltagande genom att bjuda in besökare och marknadsföra er medverkan i era egna kanaler och nätverk. Här är några sätt att synas:
- Bjud in era kunder och nätverk – skapa engagemang och sprid ordet.
- Marknadsför er på sociala medier – dela att ni deltar och vad ni erbjuder.
- Berätta om era nyheter eller spännande case – vi publicerar dem gärna på mässans hemsida, i nyhetsbrev och sociala medier.
- Använd Invitation Service, vi bjuder in era kunder! Detta verktyg hittar ni på My Easyfairs.
Några frågor? Tveka inte på att höra av er, möjligheterna är oändliga och vi är öppna för nya förslag! emelie.wiberg@easyfairs.com
När mässan närmar sig kommer alla utställare på Elektronikmässan få en “Gleanin-länk” via mail. Denna länken är personlig för varje utställare och innehåller, logga, monternr och är länkad med er personliga registreringslänk, PERFEKT!
Ett väldigt enkelt och smidigt sätt att dela ert deltagande i era sociala kanaler!
Inom kort kommer vår media sida, där kommer ni hitta material som ni kan använda för att dela ert deltagande!
VIKTIGA DOKUMENT
Alla utställare behöver vara försäkrade! Saknar du egen?
Teckna enkelt en hos oss.
Utställarinformationen hittar du som utställare på My Easyfairs. Där hittar du svaret på alla dina frågor som inflytt, matmöjligheter, höjdbyggnationer och mycket mer!
Vad är smart badge?
Smart Badge – Ett digitalt visitkort!
Som utställare får du på inflyttningen en läsare att sätta på er montervägg för att förbättra den totala upplevelsen för våra besökare. Läsaren är en trådlös sensor som placeras i din monter. När besökaren touchar läsaren med sin smart badge samlar de automatiskt in all den företagsinformation som ni delat i ert My Easyfairs. Informationen sammanfattas och skickas i ett samlat e-mail efter avslutad mässdag.
Smart badge – från besökare till kvalificerad lead!
Om du som utställare har ett GoLeads, GoPlus eller GoPremium paket drar du ytterligare fördelar med vår smart badge technology. Ni får nämligen tillgång till en lista med alla kontaktuppgifter till de som touchat er läsare under mässan. Listan hittar ni i ert My Easyfairs dagen efter mässan stängt.
Läs mer här!
Vad är visit connect?
Visit Connect ingår i deltagandet på Elektronikmässan för er som valt GoLeads, GoPlus eller GoPremium paketet. Tjänsten gör det möjligt för dig att enkelt samla information om era besökare genom att skanna QR-koden på deras smart badgar. Ett effektivt sätt att skaffa kvalificerade leads, utan att riskera att tappa bort viktiga visitkort eller kontaktuppgifter!
Varje registrerad monterpersonal har tillgång till Visit Connect via en länk i deras bekräftelsemail. Mailet skickas när de har blivit registrerade som monterpersonal. OBS! Länken för Visit Connect skall endast öppnas på den enhet där den ska användas.
Visit Connect användas numera genom en webbaserad applikation. Det krävs ingen nerladdningar av applikation utan allt sker online efter man aktiverat kontot.
Vi lanserar snart
Easyfairs Nordic-appen!
- Maximera din närvaro på mässan med hjälp av Easyfairs Nordic-appen
Vi är glada att snart kunna presentera vår nya event app Easyfairs Nordic som kommer att förbättra din upplevelse som utställare före, under och efter mässan! Appen är mer än bara ett schemaläggningsverktyg, den låter dig nätverka med kunder och potentiella partners.
Fördelar med Easyfairs Nordic appen
- Maximera nätverkandet: Öka chansen att nätverka med likasinnade.
- Effektivare möten: Kommunicera smidigare och boka möten enkelt via appen.
- Personlig upplevelse: Anpassa din mässupplevelse efter dina professionella mål.
Hur går det till?
Företagsinformationen hämtas automatiskt från MyEasyfairs. Det du behöver göra är att förbereda ditt schema på plats med Easyfairs Nordic-appen. Besökare kommer sedan att kunna interagera och planera möten med dig i förväg så att ni kan få ut det mesta av mässan.
Få personliga rekommendationer
Applikationen föreslår de besökare du troligen är mest intresserad av att träffa på evenemanget, baserat på dina preferenser och intressen.
Hur marknadsför Easyfairs mässan?
Vi finns här för er och hjälper till med allt från marknadsföringsmaterial, digitala utskick till anpassade inbjudningar till era kunder och nätverk. Vi marknadsför er medverkan och ert varumärke samt skapar synlighet i gästartiklar, nyhetsbrev och sociala medier. Nedan ser du en lista på vilka aktiviteter vi arbetar med för att du ska synas så mycket som möjligt redan innan mässan;
Samarbete med branschföreningar och magasin
Digital annonsering
Sociala medier
Nyhetsbrev
Utskick av personal
Inbjudan via post
Utskick av digital inbjudan
Telemarketing
Inbjudan och information via partners, sponsorer och utställare
Vill du synas i våra kanaler? Eller behöver du marknadsföringsmaterial? Kontakta casper.norberg@easyfairs.com
Marknadsföring tillsammans
Som utställare och partner räknar vi med att ni maximerar möjligheterna som denna mässa skapar genom att bjuda in besökare och berättar om er medverkan i era kanaler och nätverk *.
Bjud in era kunder och nätverk.
Marknadsför er medverkan på sociala medier.
Berätta om era nyheter eller något spännande case på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier.
Skriv ett inlägg om max en A4 and skicka in till oss. Författare and företag står som tydlig avsändare med tillhörande länkar.
Maila det till casper.norberg@easyfairs.com
* Vi förbehåller oss rätten att avgöra vad som i slutände publiceras i mässans marknadsföring.
Hitta du inte svar på din fråga? Vänligen kontakta oss så hjälper vi dig vidare!